R E G U L A M I N O R G A N I Z AC Y J N Y
SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ OŚRODKA REHABILITACJI DZIECI NIEPEŁNOSPRAWYCH
Góra, dnia 12 grudzień 2012r.
Spis treści
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE.. 3
II. FIRMA PODMIOTU LECZNICZEGO.. 4
III. CELE I ZADANIA PODMIOTU LECZNICZEGO.. 4
IV. STRUKTURA ORGANIZACYJNA OŚRODKA.. 5
V. RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH 5
VI. MIEJSCA UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH.. 5
VII. ORGANIZACJA I ZADANIA POSZCZEGÓLNYCH KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH, 6
ORAZ WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA MIĘDZY TYMI KOMÓRKAMI DLA ZAPEWNIENIA SPRAWNOŚCI FUNKCJONOWANIA OŚRODKA POD WZGLĘDEM DIAGNOSTYCZNO-LECZNICZYM, PIELĘGNACYJNYM, ADMINISTRACYJNYM I GOSPODARCZYM... 6
VIII. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH Z ZAPEWNIENIEM WŁAŚCIWEJ DOSTEPNOŚCI I JAKOŚCI TYCH ŚWIADCZEŃ W KOMÓRKACH ORGANIZACYJNYCH.. 10
IX. WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ W ZAKRESIE ZAPEWNIENIA PRAWIDŁOWOŚCI DIAGNOSTYKI, LECZENIA, PIELĘGNACJI I REHABILITACJI PACJENTÓW ORAZ CIĄGŁOŚCI PRZEBIEGU PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH.. 12
X. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA UDOSTEPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ. 12
XI. ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH W PRZYPADKU POBIERANIA OPŁAT 13
XII. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA UDZIELANE ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE INNE NIŻ FINANSOWANE ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH.. 13
XIII. SPOSÓB KIEROWANIA JEDNOSTKĄ I KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI PRZEDSIĘBIORSTWA PODMIOTU LECZNICZEGO.. 14
XIV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.. 16
Na mocy art. 23 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej
(Dz. U. z 2011r. Nr 112, poz. 654, Nr149, poz.887, Nr174, poz.1039 i Nr 185, poz.1092 oraz z 2012r. poz.742 ) ustanawia się regulamin organizacyjny.
§ 1
Regulamin określa organizację wewnętrzną i zasady funkcjonowania oraz sprawy dotyczące sposobu i warunków udzielania świadczeń zdrowotnych w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Ośrodku Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych zwanego dalej „Ośrodkiem”.
§ 2
A) Świadczenia zdrowotne – działania służące zachowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykonywania, a w szczególności związane z:
B) Osoba wykonująca zawód medyczny – osoba, która na podstawie odrębnych przepisów uprawniona jest do udzielania świadczeń zdrowotnych oraz osoba legitymująca się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub w określonej dziedzinie medycznej
C) Ambulatoryjne specjalistyczne świadczenie zdrowotne – świadczenie zdrowotne określone w ustawie o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym, udzielane osobom niewymagającym leczenia w warunkach całodobowych lub całodziennych.
D) Porada specjalistyczna – świadczenie specjalistyczne lub zespół takich świadczeń, udzielanych w ramach poradni specjalistycznych przez lekarza specjalistę lub osoby uprawnione do udzielania ambulatoryjnych świadczeń specjalistycznych
E) Pacjent – osoba fizyczna korzystająca z określonych rodzajowo świadczeń zdrowotnych Ośrodka
F) Lekarz ubezpieczenia zdrowotnego – lekarz, z którym Narodowy Fundusz Zdrowia zawarł umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej albo lekarz, który jest zatrudniony lub wykonuje zawód u świadczeniodawcy, z którym Fundusz zawarł umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej
G) Ośrodek – Ośrodek Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych.
H) Ustawa – ustawa z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011r. Nr 112, poz. 654, Nr149, poz.887, Nr174, poz.1039 i Nr 185, poz.1092 oraz z 2012r. poz.742 ).
§ 3
Ośrodek działa na postawie:
§ 4
Podmiot leczniczy działa pod nazwą: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ośrodek Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych.
§ 5
1) udzielanie wielospecjalistycznych i kompleksowych świadczeń leczniczych i rehabilitacyjnych dzieciom niepełnosprawnym,
2) udzielanie instruktażu i konsultacji rodzicom dzieci niepełnosprawnych,
3) pielęgnacja i opieka nad dziećmi niepełnosprawnymi,
4) dowóz dzieci do Ośrodka,
5) zapewnienie dzieciom objętym rehabilitacją dzienną wyżywienia (usługi związane z wyżywieniem świadczone są odpłatnie),
6) prowadzenie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i niemowląt zagrożonych niepełnosprawnością,
7) udzielanie kompleksowych świadczeń zdrowotnych pacjentom w zakresie rehabilitacji leczniczej,
8) udzielanie świadczeń zdrowotnych w ramach ambulatoryjnej opieki specjalistycznej.
§ 6
1. W skład Ośrodka wchodzą:
1) Dział Rehabilitacji - DR
2) Dział Medyczno – Terapeutyczny (MT)
• Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
• Ośrodek Rehabilitacji Dziennej dla Dzieci.
3) Dział Finansowo – Administracyjny(FA)
4) Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością
5) Inspektor Ochrony Danych
2. Poszczególnymi działaniami kierują wyznaczeni przez Dyrektora koordynatorzy, a w
razie ich nieobecności osoby ich zastępujące.
3. Schemat Organizacyjny Ośrodka stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
§ 7
1. Rehabilitacja lecznicza w zakresie:
a) lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna,
b) fizjoterapia ambulatoryjna,
c) rehabilitacja dzienna dla dzieci,
d) rehabilitacja dzienna dla dorosłych,
e) fizjoterapia domowa
2. Ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne,
3. Postępowanie diagnostyczno–terapeutyczne,
4. Świadczenia opiekuńcze oraz pedagogiczno – wychowawcze,
6. Świadczenia pielęgnacyjne.
§ 8
a) Góra, os. Kazimierza Wielkiego 25
b) Góra, ul. Mickiewicza 1a – Pracownia Fizjoterapii
§ 9
Odpowiedzialnym za prawidłowe funkcjonowanie Działu jest koordynator, któremu podlegają fizjoterapeuci, logopeda oraz zatrudnieni na umowę cywilno – prawną lekarze.
Zadania Działu Rehabilitacji:
A) Poradnia Rehabilitacyjna
a) Organizowanie i prowadzenie specjalistycznych badań lekarskich,
b) Ustalanie diagnozy na podstawie wyników badań oraz niezbędnych testów czynnościowych,
c) Ocena aktywności ruchowej pacjenta,
d) Kierowanie na konsultacje i badania dodatkowe,
e) Planowanie postępowania rehabilitacyjnego – ustalanie programu usprawniania leczniczego,
f) Wypisywanie zleceń na przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze,
g) Wystawianie skierowania na fizjoterapię i leczenie uzdrowiskowe,
h) Prowadzenie dokumentacji medycznej.
B) Poradnia Logopedyczna
a) Prowadzenie niezbędnych badań diagnostycznych, umożliwiających ustalanie diagnozy,
b) Prowadzenie zajęć terapii logopedycznej:
- diagnozowanie,
- ćwiczenia usprawniające narządu artykulacyjne,
- nauka prawidłowej artykulacji głosek,
c) Ogólna stymulacja rozwoju dzieci:
- prowadzenie ćwiczeń słownikowych
- prowadzenie ćwiczeń pamięci, koordynacji, spostrzegawczości i myślenia,
d) Usprawnianie sfery grafomotorycznej,
e) Prowadzenie ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej,
f) Kierowanie na konsultacje,
g) Prowadzenie edukacji i promocji zachowań prozdrowotnych.
C) Pracownia Fizjoterapii
a) Planowanie postępowania fizjoterapeutycznego
b) prowadzenie badań czynnościowych, niezbędnych do ustalenia planu rehabilitacji,
c) Prowadzenie indywidualnych i grupowych form usprawniania i terapii z wykorzystaniem różnych metod i technik fizjoterapeutycznych w zależności od wskazań lekarskich
d) Udzielanie instruktażu w sprawie prawidłowej rehabilitacji domowej,
e) Współpraca w zakresie rehabilitacji dzieci z Działem Medyczno – Terapeutycznym,
f) Prowadzenie dokumentacji medycznej.
D) Udzielanie świadczeń w warunkach domowych, które obejmują:
a) poradę lekarską rehabilitacyjną
b) fizjoterapię domową realizowaną przez:
Odpowiedzialnym za prawidłowe funkcjonowanie Działu jest koordynator, któremu służbowo podlegają: pielęgniarki, terapeuci, opiekunka dziecięca.
A) Do zadań Działu Medyczno – Terapeutycznego należy:
1) Opieka medyczna nad dziećmi:
a) wykonywanie zabiegów i podawanie leków, stosownie do zaleceń lekarskich,
b) dbałość o higienę osobistą dzieci,
c) kontrola stanu zdrowia dzieci, udzielanie fachowej pomocy medycznej w przypadkach nagłych zachorowań,
d) organizowanie okresowych specjalistycznych badań lekarskich dzieci,
e) asystowanie lekarzom przy okresowych badaniach dzieci w zakresie neurologii,
f) współpraca z lekarzami pierwszego kontaktu.
2) Prowadzenie zajęć terapii logopedycznej:
a) prowadzenie ogólnej stymulacji rozwoju dzieci,
b) prowadzenie ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej
c) usprawnianie sfery grafomotorycznej,
3) Prowadzenie zajęć:
a) indywidualnych i grupowych dzieci w zakresie terapii zajęciowej,
b) indywidualnych kształtujących procesy analizy i syntezy wzrokowej, słuchowej oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej.
4) Prowadzenie ćwiczeń służących kształtowaniu orientacji przestrzennej i rozwojowi emocjonalnemu,
5) Prowadzenie terapii integracji sensorycznej,
6) Prowadzenie oświaty zdrowotnej wśród rodziców dzieci przebywających w Ośrodku oraz wśród pracowników.
7) Prowadzenie:
a) dokumentacji medycznej dzieci,
b) książki zabiegów i zleceń,
c) dezynfekcji narzędzi medycznych,
8) Nadzór nad książeczkami zdrowia pracowników.
9) Sprawowanie opieki nad dziećmi w trakcie dowozu do Ośrodka i z Ośrodka.
B) Zadania realizowane przez Ośrodek Rehabilitacji Dziennej dla Dzieci:
1) ustalanie wielospecjalistycznej diagnozy: lekarskiej, psychologicznej, logopedycznej, fizjoterapeutycznej, terapeutyczno-pedagogicznej z uwzględnieniem potrzeb pielęgnacyjnych,
2) opracowanie indywidualnych wielospecjalistycznych i kompleksowych programów terapeutycznych w zakresie wynikających z rozpoznanych potrzeb,
3) prowadzenie indywidualnych i grupowych form terapii oraz rehabilitacji dziecka.
4) prowadzenie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci: niemowląt zagrożonych niepełnosprawnością,
5) śledzenie rozwoju dziecka poprzez ponawianie diagnozy oraz dostosowanie programów terapeutycznych do zmieniających się potrzeb rozwojowych i zdrowotnych dziecka,
6) udzielanie rodzicom – opiekunom szczegółowych wskazówek co do metod i technik pielęgnacji, opieki, stymulacji rozwoju i usprawniania dziecka,
7) rozwijanie sfer i umiejętności w zakresie utrudnionym do osiągnięcia w systemie świadczeń ambulatoryjnych,
8) realizowanie programu wsparcia dla rodziców,
C) Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
9) prowadzenie rehabilitacji ogólnoustrojowej polegającej na kompleksowej rehabilitacji wielonarządowej.
Działem kieruje główny księgowy, któremu organizacyjnie podlegają:
starszy specjalista, kierowca – konserwator, robotnicy gospodarczy.
Do zakresu działania Działu Finansowo – Administracyjnego należy:
1) Prowadzenie spraw związanych z budżetem Ośrodka
a) przygotowanie i prowadzenie rozliczeń finansowych
b) przygotowanie projektów zmian w budżecie,
c) opracowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu i sprawozdania z wykonania budżetu,
d) prowadzenie obsługi finansowo – księgowej i kasowej Ośrodka
e) prowadzenie spraw płacowych pracowników Ośrodka,
f) prowadzenie ewidencji środków trwałych,
g) zapewnianie właściwego obiegu dokumentów księgowych.
2) Prowadzenie sekretariatu
3) Prowadzenie spraw osobowych pracowników
4) Prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Ośrodka
5) Prowadzenie książki kontroli
6) Gromadzenie informacji prasowych dotyczących Ośrodka
7) Prowadzenie spraw z zakresu bhp i p/poż
8) Zapewnienie obsługi Rady Społecznej Ośrodka
9) Prowadzenie rejestru zarządzeń Dyrektora
10) Wykonywanie kopii dokumentacji medycznej i druków medycznych
11) Sporządzanie obowiązujących sprawozdań statystycznych
12) Prowadzenie obsługi administracyjno–gospodarczej:
a) zaopatrzenie w materiały biurowe, leki, sprzęt rehabilitacyjny,
b) wyżywienie i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie
c) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem i rozliczeniem transportu.
Kompleksowe prowadzenie, nadzorowanie i koordynacja wszelkich spraw
związanych z funkcjonowaniem systemu zarządzania jakością zgodnie z normą ISO
9001: 2008.
Do zadań pełnomocnika należy:
1) Proponowanie szczegółowych celów jakościowych w zgodzie z obowiązującą
polityką jakości,
2) Nadzór nad realizacją szczegółowych celów jakościowych,
3) Kompleksowe prowadzenie, nadzorowanie i koordynacja wszelkich spraw
związanych z funkcjonowaniem systemu zarządzania jakością zgodnie z ISO
9001: 2008.
4) Nadzór nad dokumentacją systemową: aktualizacja i wycofywanie
dokumentacji nieaktualnej.
5) Organizowanie i kompleksowe prowadzenie audytów:
a) opracowanie rocznego harmonogramu audytów,
b) wyznaczanie audytorów do audytu poszczególnych komórek
organizacyjnych,
c) przechowywanie dokumentacji audytowej.
6) Nadzór nad działaniami korygującymi i zapobiegawczymi
a) ocena zasadności uruchomienia działań korygujących lub zapobiegawczych,
b) wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za podjęcie działań korygujących
lub zapobiegawczych,
c) określenie czasu niezbędnego do realizacji działań korygujących lub
zapobiegawczych,
d) monitorowanie uruchomionych działań korygujących lub
zapobiegawczych,
7) Przygotowanie kompleksowych materiałów dla Kierownictwa zakładu do
okresowych przeglądów funkcjonowania systemu.
8) Proponowanie szkoleń dla personelu zakładu z zakresu doskonalenia systemu
zarządzania jakością (dla pracowników i audytorów).
a) organizowanie szkoleń wewnętrznych z zakresu zarządzania jakością.
b) wnioskowanie do Kierownictwa placówki o skierowanie pracownika na
szkolenie zewnętrzne z zakresu zarządzania jakością.
9) Utrzymywanie kontaktów z jednostką certyfikującą.
10) Wysuwanie propozycji doskonalenia systemu.
5. Inspektor Ochrony Danych – samodzielne stanowisko
Kompleksowe prowadzenie, nadzorowanie i koordynacja wszelkich spraw związanych z
ochroną danych osobowych.
Do najważniejszych obowiązków Inspektora Ochrony danych należy:
a) stały nadzór nad treścią Polityki Bezpieczeństwa Informacji i Instrukcji zarządzania systemem informatycznym,
b) aktualizacja i modyfikacja ww. dokumentów,
c) czynności sprawdzania zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowania sprawozdania,
d) prowadzenie jawnego rejestru zbiorów danych osobowych,
e) udział w kontrolach prowadzonych przez inspektorów Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
f) udzielanie odpowiedzi na zapytania kierowane do Administratora Danych przez podmioty zewnętrzne, dotyczące administrowanych zbiorów danych osobowych,
g) przeprowadzanie dla pracowników szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych,
h) nadzór nad nadawaniem uprawnień do przetwarzania danych osobowych w systemach informatycznych,
i) prowadzenie aktualnej ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych we wszystkich zbiorach oraz nadzór nad prowadzeniem rejestru nadanych uprawnień do przetwarzania danych w systemach informatycznych,
j) nadzór nad fizycznym zabezpieczeniem obszarów, w których przetwarzane są dane osobowe,
k) monitorowanie działania i skuteczności zabezpieczeń wdrożonych w celu ochrony danych osobowych.
§ 10
§ 11
Świadczenia udzielane są przez osoby wykonujące zawody medyczne lub inne osoby
posiadające odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia do udzielania świadczeń opieki
zdrowotnej w określonym zakresie lub określonej dziedzinie medycznej.
§ 12
§ 13
§ 14
§ 15
1) ambulatoryjnych
2) domowych
3) ośrodka dziennego pobytu.
§ 16
§ 17
§ 18
§ 19
1) za świadczenia medyczne:
a) udzielone osobom nieubezpieczonym w rozumieniu ustawy o świadczeniach opieki
zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
b) na podstawie umów cywilnoprawnych z innymi podmiotami,
c)ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne udzielane bez skierowania lekarza
ubezpieczenia zdrowotnego (art.61 ustawy z dnia 27.08.2004r. o świadczeniach
opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
d) w zakresie usług nieobjętych umowami z Narodowym Funduszem Zdrowia,
2) za czynności administracyjne:
a)za wydanie odpisu, wypisu lub kopii dokumentacji medycznej, zgodnie z
odpowiednimi przepisami w tym zakresie,
b) za wydanie zaświadczenia - orzeczenia o stanie zdrowia pacjenta, dla potrzeb
innych niż proces leczenia i diagnozowania choroby,
c)za wydanie zaświadczenia informacyjnego o zakresie korzystania przez pacjenta z
usług terapeutycznych w ośrodku dla potrzeb innych niż proces leczenia i
diagnozowania choroby,
3) na podstawie §16 statutu Ośrodka usługi dodatkowe:
a) wypożyczenie urządzeń i sprzętu rehabilitacyjnego,
b) usługi transportowe na zlecenie osób fizycznych i prawnych.
§ 20
a Działem Finansowo – Administracyjnym – główny księgowy.
§ 21
Do szczegółowych kompetencji osób zarządzających należą:
1) kierowanie pracą podległego personelu działalności podstawowej i pomocniczej,
2) podejmowanie decyzji dotyczących mienia w zakresie zwykłego zarządu,
3) reprezentowanie Ośrodka w stosunkach zewnętrznych i wewnętrznych,
4) podejmowanie decyzji w sprawach związanych z nawiązywaniem, zmianą i
rozwiązywaniem umów o pracę, a także przyznawaniem nagród i premii,
5) kontrolowanie przestrzegania przez pracowników przepisów bhp i przeciwpożarowych,
6) przyjmowanie skarg i zażaleń,
7) realizowanie ustalonego planu finansowego Ośrodka,
8) opracowywanie planów finansowych i inwestycyjnych, przedstawianie ich do
zaopiniowana radzie społecznej,
9) podpisywanie poleceń wyjazdów służbowych pracowników,
10) wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność Ośrodka,
11) nadzór nad właściwą dostępnością do udzielanych świadczeń medycznych,
12) zatwierdzanie harmonogramów pracy pracowników,
13) działanie na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
14) nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych
pomieszczeń w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa
przeciwpożarowego oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
15) dbanie o udzielanie świadczeń medycznych wyłącznie przez personel o odpowiednim
stanie zdrowia i niezbędnych kwalifikacjach fachowych.
16) Dyrektor Ośrodka sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością;
a) Działu Finansowo-Administracyjnego,
b) Działu Medyczno-Terapeutycznego,
c) Działu Rehabilitacji.
1) Prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem, wykonywaniem, kontrolowaniem
i przekazywaniem wykonania budżetu, w szczególności:
a) prowadzenie gospodarki finansowej Ośrodka zgodnie z zasadami rachunkowości oraz w sposób umożliwiający prawidłowe zarządzanie zakładem,
b) kreowanie polityki finansowej Ośrodka,
c) prawidłowe dysponowanie środkami finansowymi,
d) czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu Ośrodka,
e) wnioskowanie o dokonywanie zmian w budżecie /przesunięcia środków w ramach budżetu/,
f) kontrolowanie i analizowanie budżetu,
g) ochrona środków pieniężnych, gromadzenia ich na rachunkach bankowych,
2) Zapewnienie obsługi finansowo – księgowej Ośrodka.
3) Sporządzanie informacji okresowych oraz informacji o przebiegu wykonania budżet
za I półrocze, a także rocznego sprawozdania z wykonania budżetu.
4) Prowadzenie spraw płacowych pracowników.
5) Prowadzenie ewidencji środków trwałych.
6) Zapewnienie właściwego obiegu dokumentów księgowych w Ośrodku.
7) Współpraca i prowadzenie rozliczeń finansowych z Narodowym Funduszem Zdrowia
i innymi w zakresie świadczonych usług medycznych,
8) Współpraca i prowadzenie rozliczeń z Urzędem Miasta i Gminy w Górze,
9) Sporządzanie sprawozdań finansowych,
10) Współpraca i dokonywanie rozliczeń z: Urzędem Skarbowym, ZUS-em, Urzędem
Statystycznym.
Ponadto główny księgowy odpowiedzialny jest za:
1) Sprawowanie nadzoru nad działalnością działu finansowo-administracyjnego.
2) Opracowywanie projektów zakresów czynności pracowników działu i propozycji ich
zmian.
3) Rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami podległego działu.
4) Wnioskowanie w sprawach zatrudniania, zwalniania, awansowania, nagradzania i
pociągania do odpowiedzialności porządkowej pracowników działu.
5) Czuwanie nad dyscypliną pracy w dziale.
6) Sporządzanie planów urlopów pracowników podległego działu.
7) Reprezentowanie pracowników działu wobec Dyrektora.
8) Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków oraz innych sprawach
związanych z funkcjonowaniem kierowanego działu.
9) Współpraca z koordynatorami Działu Medyczno-Terapeutycznego i Poradni
Rehabilitacji w wykonywaniu wspólnych zadań.
10) Zastępowanie Dyrektora Ośrodka w razie jego nieobecności.
1) Sprawowanie nadzoru kierowanymi przez siebie komórkami.
2) Składanie propozycji do planu działania Działu Medyczno-Terapeutycznego i Poradni
Rehabilitacji.
3) Inspirowanie działań usprawniających pracę działu.
4) Opracowywanie projektów zakresów czynności pracowników i propozycji ich zmian w
podległym dziale.
5) Rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami w podległym dziale.
6) Wnioskowanie w sprawach zatrudniania, zwalniania, awansowania, nagradzania i
pociągania do odpowiedzialności porządkowej pracowników w dziale.
7) Czuwanie nad dyscypliną pracy w dziale.
8) Sporządzanie planów urlopów pracowników
9) Prowadzenie pełnej dokumentacji dotyczącej wykonywanych zadań.
10) Reprezentowanie działu i poradni wobec Dyrektora.
11) Rozpatrywanie skarg i wniosków oraz w innych sprawach związanych z
funkcjonowaniem kierowanych komórek.
12) Organizowanie szkoleń wewnętrznych, umożliwiających podnoszenie kwalifikacji zawodowych podległego personelu.
§ 22
1. Załącznik nr 1 – Schemat Organizacyjny Ośrodka
2. Załącznik nr 2 – Opłaty za udostepnienie dokumentacji medycznej
3. Załącznik nr 3 – Cennik usług dla osób nieuprawnionych do bezpłatnych świadczeń oraz za
usługi nieobjęte umowami z Narodowym Funduszem Zdrowia